Vi mangler bidrag til MiD Magasinet nr. 43

MiD-Magasinet #43 udkommer som trykt version og selvom vi mangler artikler så håber vi, at det kan ske til november 2021.

Temaet er: De yngste museumsbrugere.

Inden for de sidste år synes fokus rettet mod de mindste museumsbrugere 0-6 år, måske i lyset af de
styrkede pædagogiske læreplaner, der trådte i kraft midt i 2018 og diverse statslige kulturpuljer til de
mindste brugere.

Artiklerne i det kommende MiD-magasin skal sætte spot på, hvad vi formidler til dem. Hvordan vi gør det? Hvordan byder museerne ind med museumsundervisning, der supplerer og understøtter den styrkede pædagogiske læreplan? Hvad er erfaringerne omkring partnerskaber med indskoling og daginstitutioner?

Har du lyst til at dele dine/jeres erfaringer om formidling til de mindste museumsbrugere så send en kort
synopsis på max. 400 anslag inden 1. september 2021 til merete@essenbek.dk.  Efter deadline udvælges
forfatterne og endelig deadline på færdige artikler er 1. oktober 2021.