OBS: AFLYST! Der vil blive meldt en ny dato ud! Temadag om projekt Voyager – naturvidenskab og STEM-fag på museer

Naturvidenskab og STEM-fag på museum?

Bliv inspireret og hør om erfaringerne fra Projekt VOYAGER, der har arbejdet med at kombinere naturvidenskab og kultur i formidlingen til folkeskoler og gymnasier.

Projektet \”VOYAGER – fra grundskole til erhvervsvalg\”, inviterer til temadag om fokus på at inddrage Naturvidenskab via STEM-fagene, Science, Technology, Engineering and Mathematics, i formidling af kultur og historie på museerne. I løbet af dagen besøger vi både en moderne folkeskole og to lokale museer, hvor deltagerne undervejs både vil skulle lytte og deltage aktivt. Vi møder både folke skolelærere og museumsformidlere, som har arbejdet med at kombinere natur- og kulturfagene i deres undervisning og formidling.

Som deltager får du bl.a. helt konkrete eksempler på:

Hvor og hvordan STEM-fagene kan inddrages I historie og kulturformidling Hvordan STEM-fagene kan bidrage til at gøre historien mere levende og nærværende, både for museumsgæsten og for eleven, som er på besøg med sin klasse. Hvordan man kan lykkes med at gøre museet relevant for lærernes årsplaner, bla. i forhold til de nye eksamensformer i både kultur- og naturfagene.

Tid:
Onsdag d. 28. Oktober 2020, kl. 09:30 – 15:00.
Sted:
Sct. Jacobi skole, Pramstedvej 10c, 6800 Varde. Vi spadserer derfra til hhv. Museum Frello og Varde Artillerimuseum.
Pris:
Gratis for medlemmer af MID og partnere i projekt Voyager. Øvrige betaler 100 kr.- inkl. frokost og kaffe.
Tilmelding: Senest d. 21/10 2020 til Troels via mail: TR(at)VardeMuseerne.dk

Projekt VOYAGER er støttet af Region Syddanmark.