2020 er et år af \”for første gang\”. Hos MiD betyder det, at det næste nummer af MiD Magasinet rent ekstraordinært bliver en web-udgivelse.
Temaet er ”Digital formidling i en krisetid”.
Vi søger 10-12 artikler om hvordan museerne i Danmark har brugt online redskaber til at holde sig synlige og formidle udstillinger, arrangementer, talks, lave undervisning osv. til deres brugere i coronaperioden eller andre krisetider – f.eks. langtidslukninger. Hvilke tiltag har I opfundet \”on the run\” og hvilke positive eller negative erfaringer har I gjort jer? Hvilke løsninger er taget i brug og bliver nogle af løsningerne permanent indarbejdet i museets fremtidige formidling?
Der er deadline på synopsis på max. 15 linjer den 15. september 2020. Inden 1. oktober 2020 vælger redaktionen hvilke forfattere, der skal skrive til web-magasinet. Deadline på færdige artikler er 1. november 2020. Magasinet offentliggøres for medlemmer den 10. december 2020.
Send jeres synopser til redaktør Merete Essenbæk på mees(at)msj.dk.
Usikker på, hvad rammerne for en MiD artikel er? Så tjek vores skrivevejledning her.