Temadag på Nyåbnet museum: Flugt

Kom og se de splinternye udstillinger om at være flygtning. Det nye museum i Oksbøl er verdens første museum for flygtningehistorier og er placeret præcist samme sted hvor 35.000 tyske flygtninge boede efter Anden Verdenskrig.

Temadag på Flugt – nyåbnet museum i Oksbøl.
Den 24. august kl. 10.30 – 14.30
Tilmelding efter først til mølle til Karen Bech, kbj@trapholt.dk  senest den 12. august. Max deltagerantal er 30 personer.
GRATIS for MiD-medlemmer. Andre: 200 kr.
Sted: FLUGT- Refugee Museum of Denmark, Præstegårdsvej 21, 6840, Oksbøl

Museet tilbyder en samlet introduktion til det nye museum FLUGT- refugee Museum of Denmark, som er tegnet af Bjarke Ingels Group. Vi skal derefter opleve museet på egen hånd og bagefter diskutere hvordan man er aktivistisk på museerne og hvad den rolle føre med sig fremover? Undervejs serveres en let frokost.

I programmet er der tid til et oplæg på ca 15 min fra to af de tilmeldte med fokus på samme eller lignende samtids problematikker.
Skriv til Karen Bech, hvis du har mod på at holde et lille oplæg.

10.30 Velkomst, kaffe og brød
10.45  Oplæg  om FLUGT, temaer i museet og aktivisme